بانوی آمریکا نهمین فیلم بلند نوآ بامباک، و دومین فیلمنامة مشترک او با گرِتا گِرویگ است. اگر در دهههای متأخر قرن بیستم مارتین اسکورسیزی، وودی آلن و اسپایک لی هر کدام روایتگر داستان قشری از نیویورکیهای زمانهشان بودند، حال بامباک با به تصویر کشیدن داستانهای بدیهی و پیشپاافتاده و دعوت تماشاگر به نظارة زندگی شخصیتهای داستانهایش، شیوة خاص خود را در پیش گرفته. لگدزنان و جیغکشان (۱۹۹۵) نام او را در سینمای مستقل آمریکا مطرح کرد، و ماهی مرکب و نهنگ (۲۰۰۵)، گرینبرگ (۲۰۱۰) و فرانسس ها (۲۰۱۲) جایگاه کنونی او را تثبیت نمود. [...]
برای مشاهده متن کامل مقاله نیاز به دسترسی ویژه دارید
چنانچه قبلا در سایت عضو شدهاید، وارد شوید، در غیر اینصورت ثبتنام کنید