فیلمِ سالِ 2005 دیوید کراننبرگ، تاریخچهی خشونت، و قسمت سوم سریال Breaking Bad هر دو با صحنههایی اوج میگیرند که به یک بشقاب شام مربوطند.
این تنها فصل مشترک تاریخچهی خشونت و قسمت مورد بحثِ Breaking Bad، «…و کیسه در رودخانه است»w، نیست. هردو پیرنگ ماهرانهای دارند و تکههای ژانر بازاری را با شکوفایی بصری آگاهانه و خودانگیخته همگام کردهاند و هردو با ایدههای خطیر بازی میکنند: جوهر اخلاق، ابتذالِ شر، مردانگی و محدودیتهایش، رازهایی که زیر پوست آرامشِ رامِ حومهی شهر آمریکا پنهان است. اما پررنگترین وجه اشتراک آنها شاید آن بشقابهای شام باشد که بار نمادین سنگینی را به دوش میکشند و درحالیکه دم از یک اخلاقیات بسیار جدّی میزنند که معلوم نیست کاملاً دستیافتنی باشد یا نه، انگار به ژرفا اشاره میکنند. [...]
برای مشاهده متن کامل مقاله نیاز به دسترسی ویژه دارید
چنانچه قبلا در سایت عضو شدهاید، وارد شوید، در غیر اینصورت ثبتنام کنید