مقدمه: حرامزادهها، فیلم تازهی کلر دنی، فیلمساز فرانسوی، از همان نخستین نمایشش در کن پاسخهایی متضاد را دید. منتقدان فرانسوی در مجلههایی چون پوزیتیف یا کایه دو سینما کمتر با فیلم همراه شدند، اما درعوض در محافل انگلیسیزبان فضا به گونهی دیگری بود؛ فیلمی که به نظر میرسید در واکنشش به زمانه خشمگین هم هست (تعبیری که کنت جونز برایش به کار برد). اما برای ما، بیش از هر چیز، این فیلم فرصتی است برای طرحِ موضوع ــ یادآوری یکی از مهمترین فیلمسازان دو دههی گذشته، خالقِ یک کار خوب (1999)، جمعهشب (2002)، مزاحم (2004)، 35 پیک رام (2008) و مادهی سفید (2009). با نوشتهی اندرو تریسی (که فیلم را بسیار دوست دارد) و یک گفتگو با فیلمساز به سراغ حرامزادهها رفتهایم. [...]
برای مشاهده متن کامل مقاله نیاز به دسترسی ویژه دارید
چنانچه قبلا در سایت عضو شدهاید، وارد شوید، در غیر اینصورت ثبتنام کنید