مقدمه: دیوید دیویس استاد فلسفهی دانشگاه مکگیل و یکی از شارحان و مفسران مهم سینمای ترنس مالیک است. او ویراستار کتاب خط باریک سرخ است، یکی از مهمترین کتبی که تاکنون دربارهی سینمای مالیک به رشتهی تحریر درآمده. دیویس در این مقاله پس از ارائهی شرحی کوتاه از زندگی مالیک، به دسته بندی و تبیین موضعگیریهای فلسفی متفاوتی میپردازد که تاکنون در ارتباط با فیلمهای مالیک طرح گردیدهاند. او این جریانات را در سه دستهی کلی طبقهبندی میکند: تفاسیر هایدگری، قرائتهای مبتنی بر اسطورهشناسی و نمادگرایی یهوداـمسیحی، و تفاسیر برآمده از استعلاباوری آمریکایی. دیویس در ادامه از طریق بازخوانی نقش و کارکرد طبیعت در فیلمهای مالیک، موضوع ژانر را هم پیش میکشد، و برخورد مسئلهدار و پیچیدهی مالیک با مولفههای ژنریک را نیز به بحث میگذارد. در پایان هم، ماهیت چندمعناییِ سینمای مالیک را در پیوند با استفادهی خلاقانه و منحصربهفرد او از تمهیدِ گفتار روی فیلم مورد بررسی قرار میدهد. مقالهی دیویس، درحقیقت، تحلیلی نمونهای است از سوی یک آکادمیسین، تحلیلی که فارغ از قضاوتها و حکم صادرکردنهای معمول، بیشتر به دنبال تبیین و تشریح مؤلفههای مضمونی و فرمال یک سینماگر است. از آنجا که مقالاتی که در سالیان اخیر دربارهی سینمای مالیک به زبان فارسی ترجمه شدهاند ــ از منتقدینی چون کنت جونز، آدرین مارتین، جفری اُبراین و... ــ عمدتاً، نمونههایی عالی و درخورِ توجه از نقد ژورنالیستی محسوب میشدند، در این شماره تصمیم گرفتیم تا تحلیلی بیشوکم متفاوت و در عین حال آکادمیک را پیشِروی مخاطب قرار دهیم. بیتردید، هدف ما نه ارزشگذاری، که صرفاً آشنایی با سنتهای متفاوت در نقد فیلم، و به تعبیری کلیتر، مطالعات سینمایی است. [...]