در سرزمین دیگر از سه داستان شکل گرفته که در هرکدام، ایزابل هوپر نقش زنی فرانسوی را بازی میکند که در یک مجموعهی تفریحی ساحلی در کرهی جنوبی وقت میگذراند. هوپر در هر یک از این سه داستان، ایفاگر نقش شخصیتی متفاوت است، اما بهواقع اینها همگی تقریباً یکی هستند. از سوی دیگر، سایر شخصیتها یعنی مربی شنای کموبیش خیالپرداز (با بازی یو جونـسانگِ فوقالعاده) و زن باردار و شوهرش، در هر سه داستان حضوری مشابه دارند. چنین تکراری احساس یک واقعیت دایرهوار را به دست میدهد. اینها سه داستان همجوار نیستند، بلکه روایتی را ساختهاند که در آن مؤلفهها میچرخند و تغییر شکل میدهند تا بهتر به نقطهی آغازین خود بازگردند. فیلم به حرکت با موجها میماند، همچون امواجی که در محل همیشگی تن به مرگ نمیدهند: آن بطری نوشیدنی که در ابتدای داستانِ اول زیر شنها پنهان شده بود، دلیل حضورش را در پایان داستان سوم نشان میدهد؛ مربی شنا در انتهای سه داستان شخصیت فرانسوی را بغل گرفته است؛ همیشه همان مکانها و همان بنبستها پیشِروی ماست؛ و حتی همان افق دریا نیز بیش از آنکه یادآور جایی ماورایی باشد که نگاه را به خود میخواند، یادآور پایان چشمانداز است. [...]