از 1999 بدین سو، ژانرهای تلویزیونی ــ و به تبعِ آن ژانرهای سینمایی ــ دستخوش دگرگونی بنیادینی شدند که عامل اصلی آن شبکهی تلویزیون کابلی اچبیاو (Home Box Office) بود. این شبکه با پخش سریالهای بدعتگذاری چون سوپرانوها، ریسمان و دِدوود، یکتنه عهدهدار این تغییرِ خصوصیات روایی، نحوی و نمادنگارانهی ژانر شد و در عین حال بر موج بیهمتایی از موفقیتِ کیفی و اقتصادی راند. حال که با اتمام این سریالها بهنظر دوران زرین اچبیاو هم رو به افول مینهد، زمان مناسبی است برای تحلیل تأثیر خروجی اچبیاو در دههی گذشته؛ نهتنها با بررسی شکلبخشیاش به ژانرها، که با نگاهی به چگونگی دگرگون کردن سلیقهی مخاطب، و مهمتر از آن، واکنش فرهنگی به ژانرهای تلویزیونی. [...]
برای مشاهده متن کامل مقاله نیاز به دسترسی ویژه دارید
چنانچه قبلا در سایت عضو شدهاید، وارد شوید، در غیر اینصورت ثبتنام کنید