وقتی اريش فون اشتروهايم بعد از سالها در سينماتك فرانسه نسخهی مُثلهشدهی شاهكارش حرص را ديد اشك از چشمانش سرازیر شد: فيلم هفتساعتهاش تبديل به فيلمی دوساعته شده بود! اين اتفاق را يكي از جنايتهای تاريخ سينما میدانند. جنايتی كه توسط ايروينگ تالبرگ صورت گرفت و در يك دعوای سينمايی فيلم اشتروهايم را تدوين مجدد كرد و پنج ساعت از آن را كم كرد؛ داستانی كه سالهاست از آن برای تحقير و حمله به هاليؤود استفاده میشود. حالا اگر زاويهی ديدمان را از فيلمساز به تهيهكننده تغییر دهیم، چه اتفاقی میافتد؟ [...]
برای مشاهده متن کامل مقاله نیاز به دسترسی ویژه دارید
چنانچه قبلا در سایت عضو شدهاید، وارد شوید، در غیر اینصورت ثبتنام کنید