آرشیو شماره ۲۷

همه‌اش جزء بازی‌ست

داستانگوییِ سریالی و منطق سریال پلیسی در شنود
نویسنده: جیسن میتِل
مترجم: عاطفه احمدی

شنود در میان سریال‌های تلویزیون جایگاهی پیدا کرده مشابه آنچه همشهری کین سال‌ها در میان فیلم‌های سینمایی از آن برخوردار بود. بسیاری این اثر را بهترین سریال تاریخ تلویزیون می‌شمارند. اما این «بهترین سریال»، از بازی روزگار، مخاطب چندانی در زمان پخش نداشت و مشهور است که حتی امروز هم خیلی‌ها هنوز آن را ندیده‌اند. به گفته دیوید سایمون، خالق شنود، استقبال مخاطبان از سریال، از فصل دوم به بعد روزبه‌روز کمتر می‌شد. از همین روست که شنود عملاً نه در زمان پخش، که آن زمان که در قالب دی‌وی‌دی در دسترس قرار گرفت، جایگاه واقعی خود را پیدا کرد. انتخاب متنی برای این اثرِ کلیدی از دشوارترین تصمیمات این شماره بود؛ به هر حال این سریالی است که کسانی چون فردریک جیسمن اختصاصاً درباره‌اش نوشته‌اند. دستِ آخر، با در نظر داشتن روح و نگاه کلّی حاکم بر این ویژه‌نامه،‌ مقاله جیسن میتِل انتخاب شد که از مهم‌ترین منتقدین و پژوهشگران در حوزه تلویزیون به شمار می‌رود. برای آشنایی بیشتر با میتِل به مقدمه مقاله «پیچیدگی روایی در سریال‌های متأخر آمریکایی» رجوع کنید. [...]

برای مشاهده متن کامل مقاله نیاز به دسترسی ویژه دارید
چنانچه قبلا در سایت عضو شده‌اید، وارد شوید، در غیر این‌صورت ثبت‌نام کنید
error: