آرشیو شماره ۲۷

نمایش بیمارگونه قساوت

چرا پسر شائول یک اثر فرصت‌طلبانه و به‌شدت پروبلماتیک از نوع متا‌ـ‌اکسپلویتیشن است

مردی پریده‌رنگ، با چهره‌ای گنگ، از میان یک کارخانه مرگ می‌گذرد. به عنوان صاحب‌منصبی در آنجا مشغول به کار است؛ وظیفه‌اش هدایت بی‌سروصدای مردم به داخل و خلع لباس آنهاست، و فرستادن آنها به اتاقی، برای بهداشت و نظافت، گویا. وی همواره وظیفه‌اش را به‌درستی انجام می‌دهد، یعنی به‌سرعت لوازم قیمتی کسانی را برمی‌دارد که می‌توان صدای ضجه‌هایشان و ضربه‌هایشان را بر در اتاق گازی که در آن گرفتار آمده‌اند شنید. دقایقی بعد اجساد عریانشان را کشان‌کشان بیرون برده و اتاق را برای دور بعدی تمیز خواهد کرد. این دنیایی است که پسر شائول در آن ساکن است: فیلمی که مایل است نگاهی از درون به یک اردوگاه مرگ نازی ارائه دهد، به قصد اجرای نمایشی خونسرد از وقایع شنیعی که بر آنجا رفته است. [...]

برای مشاهده متن کامل مقاله نیاز به دسترسی ویژه دارید
چنانچه قبلا در سایت عضو شده‌اید، وارد شوید، در غیر این‌صورت ثبت‌نام کنید
error: