پس از هشت شماره برای اولینبار «پنجره عقبیِ» فیلمخانه را به موضوعی تئوریک اختصاص دادهایم، به «نقد فیلم». موضوعی که امیدواریم بهتدریج، و در قالب پروندههای بعدی نیز، دیگر وجوه و سویههایش را به بحث بگذاریم. و برای مجلهای که نقد فیلم در شکلها و رویکردهای گوناگونْ غالبِ صفحاتش را به خود اختصاص داده، چه بحثی بنیادیتر از این میتواند باشد؟ تصورمان این بود که پس از چندین شماره و بویژه پس از شمارهی 8 (که خود ادای احترامی به کنشِ نقادی هم بود)، حالا بهترین فرصت است که بپرسیم از «نقد فیلم» چه در نظر داریم. پرسشی که باید از چندینوچند زاویهدیدِ مختلف طرح شود و این پرونده تنها نقطهی شروع است. [...]
برای مشاهده متن کامل مقاله نیاز به دسترسی ویژه دارید
چنانچه قبلا در سایت عضو شدهاید، وارد شوید، در غیر اینصورت ثبتنام کنید