در همزاد (2013)، دومین فیلم ریچارد آیوآدی پس از زیردریایی (2010)، مردی در سایهی بدلِ خود قرار میگیرد؛ در این فیلم که اقتباس کاملاً آزادی است از رمان کوتاه داستایفسکی ، شاهد گسترش زبان سینمایی کارگردان در قالب یک کمدی سیاه زادهی تشویش و پارانویای حاصل از زندگی شهری هستیم. اگر صحبت از نظر مجلهی سایت اند ساوند باشد، باید بگوییم ریچارد آیوآدی خوب پذیرفته شده است ــ عکسش بر روی جلد شمارهی نوامبر 2010 بوده و وقتی همان سال اولین فیلم بلندش با نام زیردریایی اکران شد، بعنوان «فیلم ماهِ» مجله انتخاب شد. و خب، کارگردانی که هنوز در اویل سی سالگیاش به سر میبرد و تئاتر کمبریج، طنزهای تلویزیونی عجیب و جالب توجه (دارودستهی آی.تی و Garth Marenghi's Darkplace) و موزیک ویدیوهای ایندی راک (آرکتیک مانکیز ، ومپایر ویکاِند) را در کارنامهی خود دارد بهراستی شایستهی تحسین است. [...]