آرشیو شماره ۲۷

ماکائو، سمفونیِ شهری کوچک

مروری بر آخرین بار که ماکائو را دیدم ساخته‌ی مشترک ژائو پدرو رودریگز و ژائو رویی گِرا دا ماتا
نویسنده: علی سینا آزری

ابل گانس: «روزی تماشاگران با چشم‌هاشان خواهند شنید.»
«…و می‌توانم بگویم که سبک همان احساس است.»
طنینی از این تعبیرِ آلن رنه درباره‌ی سینمایش، در فیلم پرتغالیِ آخرین بار که ماکائو را دیدم موج می‌زند. فیلمی که حرکتی تازه است بر خطوط لغزنده‌ی میان واقعیت و خاطرات، جهت به دست دادنِ تصویری دیگر از ماکائو ــ «شهری با دوچهره: یکی آرام و رها، و دیگری پنهان و مرموز.» در سال‌های اخیر سینمای پرتغال از مناسبات تولید دولتی و امکان‌های موجود در آن جهت ارائه‌ی تجربه‌هایی نو و چالش‌برانگیز به‌خوبی استفاده کرده است [...]

برای مشاهده متن کامل مقاله نیاز به دسترسی ویژه دارید
چنانچه قبلا در سایت عضو شده‌اید، وارد شوید، در غیر این‌صورت ثبت‌نام کنید
error: