در کانون بحثهای تاریخی «سینمای اروپا یا آمریکا» نامهای مشخص جریانسازی نشستهاند. اندرو ساریس و کتاب سینمای آمریکایش یکی از آنهاست. این نوشته که در شمارهی می/ژوئن فیلمکامنت (۲۰۰۵) چاپ شده، نگاهی دارد به کارنامهی پنجاه سالهی ساریس و اهمیت انتقادی نقش او. از آنجا که متن اصلی بهطور بسیار مفصل به جزئیات جدالهای فکری میان منتقدان آمریکایی در دهههای شصت و هفتاد میپرداخت که برای خوانندهی فارسیزبان چندان ملموس نبود، فقط بخشهای اصلی آن در این ترجمه آورده شد. [...]
برای مشاهده متن کامل مقاله نیاز به دسترسی ویژه دارید
چنانچه قبلا در سایت عضو شدهاید، وارد شوید، در غیر اینصورت ثبتنام کنید