آرشیو شماره ۲۷

غیرممکن واقعیت می‌شود

گفتگو با کارلوس ریگاداس درباره‌ی پس از ظلمت، نور
نویسنده: رابرت کولر
مترجم: مهدی ملک

یکی از نتایج غیرقابل انتظار انقلاب سی‌جی‌آی در جلوه‌های دیجیتالی ِسینما که کمتر مورد توجه قرار گرفته در امکاناتی است که در اختیار فیلمسازانی با نگاه مستقل و شخصی گذاشته تا بتوانند تصویرها و صحنه‌هایی را خلق کنند که اگرچه مدت‌ها در ذهن داشتند اما در واقعیت عملی نبودند. در اواخر فیلم طبیعت بیجان، جیا ژانگ‌که نمای حیرت‌انگیزی ساخته که در آن یک سفینه از سطح رود یانگ‌تسه به گونه‌ای غیرمنتظره پرواز می‌کند و دریافت مخاطب از حال و آینده‌ را به هم می‌آمیزد تا بگوید که چیزی ناممکن نیست. در طول عمو بونمی که زندگی‌های گذشته‌اش را به یاد می‌آورد، آپیچاتپونگ ویراستاکول انبوهی تصاویر شگفت‌انگیز و غیرمنتظره از آدم‌های میمون‌نمای چشم‌قرمزِ بازگشته از جهانِ مرگ تا معاشقه‌ی شاهزاده‌ای با یک ماهی را خلق کرده بود. به همین ترتیب گفته می‌شود که لیساندرو آلونسو برای پروژه‌ی همچنان بی‌نام خود با ویگو مورتنسون که در صحرای آرژانتین در 1860 می‌گذرد، از تصاویر احتمالاً دیجیتال استفاده کرده است. [...]

برای مشاهده متن کامل مقاله نیاز به دسترسی ویژه دارید
چنانچه قبلا در سایت عضو شده‌اید، وارد شوید، در غیر این‌صورت ثبت‌نام کنید
error: