همهچیز برای خلق یک فیلم جنایی اصیل، آنهم در قامت یک فیلم نوآر، آماده است: گفتگوی مرموز دو مرد، چمدانی پر از پول که کمی پیشتر از جایی دزدیده شده، قتل یک مرد به دست مردی دیگر، شاهدی که ناخواسته ناظر ماجراست، بازرسی که از لندن میآید، مظنونی که متواری است، اعلامیههایی که در سطح شهر پخش میشوند، همسری که قرار است نقش طعمه را بازی کند، و گناهکاری که دست آخر اعتراف میکند. همهی اینها بر سطح خیابانهای تاریک و مرطوب شهری بندری، مالامال از باران و مه و سایه و تاریکی، غرقه در تصاویری سیاهوسفید با کنتراستی شدید، و نشسته بر کمپوزیسیونی با فوکوس عمیق و نورپردازی اکسپرسیونیستیْ جا خوش کردهاند. [...]
برای مشاهده متن کامل مقاله نیاز به دسترسی ویژه دارید
چنانچه قبلا در سایت عضو شدهاید، وارد شوید، در غیر اینصورت ثبتنام کنید