با اینکه از رایان گاسلینگ، ستارهی فیلم راندن گرفته تا تدوینگر، طراح صحنه، آهنگساز و تهیهکنندگان آن، همه و همه در فیلم جدید نیکلاس ویندینگ رفن با نام تنها خدا میبخشد، حضور دارند، او به هیچوجه قصد نداشته این یک راندن ۲ باشد که در بانكوک ساخته شده. بیآنکه از موفقیت هالیوودیاش غافل باشد، در نظر داشته در این فیلم به پروژهی شخصیتری روی آورد (طرح اولیهی فیلمنامه را در سال 2009 نوشته بود)، که به روش خود بسازدش: با بودجهای ناچیز و فیلمبرداری به ترتیب زمانی صحنهها؛ تا بدین ترتیب لذت نوشتن سر صحنه را تجربه کند و در همان حال که مینویسد به هدف واقعی خود از خلق این اثر پی ببرد. بعد از برونسون (2008) که نقطهی چرخش کارنامهی او به سمت گونهای انتزاع بود، این روش برای او مثمر ثمر بوده است و سازگاری کامل دارد با تمایلش به پیچوتاب دادن اصلِ مطلبِ فیلم تا آنچه را در سر قهرمانان فیلمش میگذرد به تصویر بکشد. [...]