آرشیو شماره ۲۷

داستان‌گویی اروپایی در مقابل داستان‌گویی آمریکایی در فیلم مرد سوم

چارلز دْرازین در کتابی درباره‌ی فیلم مرد سوم، به شرح تضادّ میان داستانگویی آمریکایی و داستانگویی اروپایی در فیلم و همچنین شرحِ تضادّ شیوه‌ی آمریکایی و اروپایی در روابط میان تهیه‌کنندگان و عوامل فیلم می‌پردازد. برای مثال رابطه‌ی دیوید اُ. سِلزْنیک که کارش معرفی ستاره‌های هالیؤود و تهیه‌ی پول است، و سِر الکساندر کُـرْدا، که فیلم در شرکتِ وی ــ شرکت بریتیش‌‌لایِن ــ تولید شده، با کَرِل ریـد که کارگردان فیلم است. این مقاله درباره‌ی شیوه‌ی کار درازين در توصیف ویژگیهای داستانگویی آمریکایی و اروپایی است که سلزنیک و کُردا نمایندگان آن هستند. اما پیش از بررسی آن ویژگیها، مایلم به اجمال توضیح دهم که وی چگونه اوضاع را به نفع کَرِل رید بر می‌گرداند و به داستانی درباره‌ی نقش مغرضانه‌ی سلزنیک در ارتباط با پایان بی‌نظیر فیلم مرد سوم می‌پردازد. [...]

برای مشاهده متن کامل مقاله نیاز به دسترسی ویژه دارید
چنانچه قبلا در سایت عضو شده‌اید، وارد شوید، در غیر این‌صورت ثبت‌نام کنید
error: