آرشیو شماره ۲۷

بازیابی ایستوودِ معاصر

به بهانه‌ی ایستوود معاصر
نویسنده: مسعود منصوری

از کدام کلینت ایستوود حرف می‌زنیم؟ دیروز: کابویِ بی‌نام/‌بازرسْ هَریِ خبیث. امروز: روح این هالیوودِ بی‌روح‌شده. بازیگر، کارگردان، تهیه‌کننده، آهنگساز. یک مؤلف. اگرچه در هالیوود خانه کرد (در کمپانی وارنر)، اما از ابتدا جزیره‌ی مستقلِ خودش را در آن بنا کرد (شرکت مالپاسو). پس: یک مستقل. آرام‌آرام نگاه شخصی‌اش را پرورش داد، به کلاسیسیسم محبوبش وفادار ماند و آخرین بازمانده‌ی بزرگ آن لقب گرفت. به‌بهانه‌ی فیلم امسالش، پسران نیوجرسی، سراغی از سینمای او می‌گیریم. [...]

برای مشاهده متن کامل مقاله نیاز به دسترسی ویژه دارید
چنانچه قبلا در سایت عضو شده‌اید، وارد شوید، در غیر این‌صورت ثبت‌نام کنید
error: