گفتن از سینمای ژان ـ پیر ملویل بدون نام بردن از سیستم تولید و به ویژه استودیوی فیلم سازی استثنایی او ناممکن است. اما آن چیزی که استودیوی فیلم سازی ملویل و یا به عبارتی دقیق تر «استودیو های ژِنِر» را منحصر بفرد می کند نه گستردگی فضا و نه بی مانندی تجهیزات فنی است که سال ها پیشتر، همزمان و پیش از جنگ جهانی دوم، استودیوهای نام دار و پیشرفتۀ فرانسوی همچون استودیوی سَن دُنی و یا استودیوی ژُئَن- ویل در ابعادی بسیار بزرگ تر و صنعتی تر فعال بوده اند و نیاز و بازار فرانسه و حتی اروپا را تامین می کرده اند. پس ویژگی یکتای استودیوهای ژنر، شخص محوری و در واقع فیلم ساز محوری این استودیوها است. [...]
برای مشاهده متن کامل مقاله نیاز به دسترسی ویژه دارید
چنانچه قبلا در سایت عضو شدهاید، وارد شوید، در غیر اینصورت ثبتنام کنید