مقالهی ژانـلوک گدار دربارهی «حرکت دوربین در فیلم هیروشیما عشق من، همچون مسألهای اخلاقی» نکاتی مهم در باب پیوند زیباییشناسی، اخلاق و بازنمایی مطرح میکند. در آن سکانس مشهوری که شخصیتهای فیلم دور یک میز در حال بحث و گفتگو هستند. گدار با اشاره به این سکانس این پرسش را مطرح میکند که آیا این جنبوجوش دوربین، این بیقراری موقعیت دوربین که توان سکون و ایستایی ندارد، صرفاً شگردی زیباییشناسانه است یا واجد بُعدی اخلاقی هم هست؟ [...]
برای مشاهده متن کامل مقاله نیاز به دسترسی ویژه دارید
چنانچه قبلا در سایت عضو شدهاید، وارد شوید، در غیر اینصورت ثبتنام کنید